10 juli 2013

U6 Cycle Tour

Etapp 1, 2, 3


En kul 6-dagars cykeltävling i Tidaholm, måndag till lördag. 74 damer på startlinjen och jag själv tävlandes för Falköping Ck.

Varför gör jag detta? Jo, det är bra träning och utmanande för mig som är bekväm med att "mala på" i samma tempo. Med viss hänsyn till söndagens kommande triathlontävling så blir detta en bra träningsvecka.

Prolog 3,3km:
ca 2km platt med vändpunkt och därefter uppförsbacke. Jag satsade på att hitta ett flyt och inte att ösa på precis allt. Hade exakt samma tid som förra året! 16.e plats.

Etapp 2: 84km linje.
Det blev en krasch framför mig. Jag hade därför ångest under första timmen av loppet. Tänkte på mina stackars simmararmar och hur ogärna jag själv vill skada mig igen. Men i slutet av loppet så släppte nervositeten. Körde med i huvudklungan och slutade på en 19.e plats i spurten. Behåller min 16.e plats totalt.

Etapp 3: 77km linje.
10-12 grader med regn och blåst. Uppför Hökensås så delades fältet upp i 2 delar, de "kända namnen" såklart i 1 klungan och så jag själv med en del andra damer i klunga 2. Ingen ville direkt jaga ikapp så vi åkte sakta och jag blev väldigt kall. Det blev ett tråkigt race och jag frös. Slutade på en 35.e plats. Är på 21.a plats totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar