22 september 2013

Runners High



En lördag förmiddag i Skövde.

Passade på att starta upp höstens äventyr med att springa SLA-loppet 5km. Har precis vilat från allt vad träning heter i ca 3 underbart sköna veckor. Har lyckats gå upp ett par kilo också...det verkar som om kroppen har sugit upp allt jag stoppat i mig och troligtvis så har jag "byggt upp mig" under vilan:)

Jag ville springa loppet utan press på att jaga sekundrar och bara ställa mig på startlinjen för att få en spark i baken. Värmde upp som vanligt med lite jogg ca 30 min före start. Det kändes från första löpsteget så jäkla bra! Jag hade inget ont vänsterknä och fötterna var pigga. Körde lite stegringslopp för att få upp pulsen. Det kändes också jättebra och hur lätt som helst att pressa på.

Loppet sedan gick kanon! Att bara flyta runt 5km utan en enda syrakänning och med pigga fräscha ben var en fröjd. Jag blev glatt överraskad av att ha lyckats hålla ett snittempo på 4min/km loppet igenom. Slutade på en 4.e plats i damklassen, men vem bryr sig, inte jag i alla fall. Jag hade förväntat mig att det skulle kännas förjävligt att börja springa igen, men istället blev det en rejäl dos av endorfiner och det kändes underbart.

Att vila gör susen! Varenda cell i kroppen känns återhämtad och redo för nya utmaningar.
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar