10 september 2014

Uppdate! Från Prins via slottet till PT

Huga, vad tiden tickar på! Och imorgon fyller jag visst år...vad var det nu igen? Hm, inte har jag nått 30 än iaf...skönt:)

Veckan efter tävlingen i Polen åkte jag till fina Halmstad för att tävla i Försvarsmaktsmästerskap (FMM) löpning. Terräng 5km på torsdagen och 21km på lördagen i samband med tävlingen Prinsens minne. 3.e halvmaran på 4v...för än gång skull utan att ha simmat1900m och cyklat 90km före...

Jag krigade till mig silver i respektive lopp och för Trängregementet även ett lagsilver. Grymt roligt!




Helgen efter detta blev det en tur upp till Stockholm för att hjälpa till vid världscuptävlingen i triathlon samt själv tävla i den nationella klassen. Det var jättekul att få hänga backstage och se hur proffsen laddar och förbereder sig. Återigen blev det en andra plats på tävling efter bästa vännen Hökerberg. Även att vi såklart ville ta hem de främsta pallplatserna till Team Racerdepån så var syftet ändå att ha jäkligt kul och hinna med att njuta av stämningen på Slottsbacken. Och glada var vi som vanligt:)




Direkt efter Stockholm blev det nedresa till Halmstad igen för att under två veckor läsa klart sista delen av min utbildning till Personlig Tränare på The Academy. Vilken häftig utbildning detta är! Instruktörerna är fantastiska, innehållet jätteintressant och för egen del utvecklande på flera plan. PT Licensen är nu i hamn och jag är full av energi och skulle vilja arbeta som PT hur mycket som helst! Vi får se vad framtiden erbjuder...


En sista grej. I dagarna har jag erhållit Försvarsmaktens elitsatsning!!! (FM Elit) Jag kommer del av arbetstid, ca 10h i veckan kunna lägga tid på träning och tävling:) Fattar ni vad grymt bra det är?! Jag kommer inom ramen för FM Elit ingå i Team Försvarsmakten Multisport. Premiär för nya laget blir nu till helgen i tävlingen STAR i Stockholm. Nervöst läge! Håll tummarna vetja!


Att paddla surfski är inte helt enkelt vill jag lova...puh, en får inte vara rädd att bli blöt. Körde smart nog premiär i havet med våtdräkt, hehe!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar