22 oktober 2014

Xterra Maui

Här kommer en uppdatering från paradiset - Maui - Hawaii!
Har nu varit på plats i en vecka och ytterligare en vecka kvarstår.
Kan säga att första dagarna var något upp- och nervända...12h jetlag, vrålförkyld och ett mycket varmt och fuktigt klimat att vänja sig vid.  Finns dock inget att klaga på! Maui är fantastiskt vackert!

Jag bor i Napili tillsammans med Juan och Sandra. Vi bor i en jättefin tvåvåningslägenhet med utsikt havet. Och precis utanför i "vår vik" bor ett 20-tal sköldpaddor. Häftigt att snorkla bland dessa och alla färgglada fiskar!




Vi har åkt bil runt hela Maui och tittat på vattenfall, vandrat bland bambu och eucalyptus, ätit banana-bread, flatbread, cream-puff, köpt frukt från gårdar, druckit kaffe med smak maccademianöt, snorklat, cyklat mtb och tittat på alla coola surfare. Människorna är nästan allt för trevliga, alla kör flådiga bilar (även vi :)) och maten serveras stort, vi har alltid fått ta med hem.. Alltså dessa frukostpannkakor är på en vanlig mattallrik! Galet.



Maui News hade tydligen snappat upp att jag var på plats och stämde träff häromdagen för att göra en intervju. Att vara officer ger helt klart på ett annat bemötande i USA än hemma i Sverige. Reportern tyckte att min "livshistoria var helt fantastiskt"... men visst, jag är grymt glad över att vara här. 


På söndag smäller det! Då tävlar jag mitt livs första VM i Xterra! Har laddat bland annat med att leka i en skitstor Bike Park på norra delen av ön. Och imorgon öppnar de tävlingsbanan så att vi kan träna där. Nu håller vi tummarna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar