21 april 2013

BikeFit



Bättre sent än aldrig
Det är detaljerna som avgör och för att unvika skador och se över hurvida jag kan förbättra min position på cykeln så vände jag mig till cykelbutiken Racerdepån i Falköping för att få hjälp med en sk. BikeFit.


Janne Karlsson på Racerdepån gör en helkroppskontroll. Det mäts rörelseförmåga och vinklar och därefter översätts ens egensinniga kropp till cykeln. Det var väldigt intressant. Janne hittade samma svagheter som min sjukgymnast och kiropraktor behandlar. Vi gjorde några olika justeringar, jag har bla bytt sadel då mina knän "kollapsar" i tramprörelsen, inte så bra med tanke på skaderisken. Jag har även skjutit tillbaka sadeln lite och fått en mer avslappnad position i ryggen och kan då få mer kraft i tramptagen.


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar