14 juli 2013

Etapp 6 och 7

Sista etappen av U6 Cycle Tour följt av bonusetapp nr 7: Västerås Triathlon.
Etapp 6: Tempo 14km åkte jag igenom med så fräscha ben som möjligt. Känner mig såklart påverkad av veckans många cykeltimmar och jag såg denna sista dag som en tillfälle att bara "skölja igenom" benen. Slutade på en 27.e plats i tempot och på 32.a plats totalt. Jag är nöjd, målet med veckan är uppnått och jag har haft riktigt kul därute på vägarna.

Sista köret, 9.e tävlingen på 10 dagar... det känns. Men som en välsmord motor så svarade kroppen riktigt bra på dagens Triathlon tävling: Olympisk distans i Västerås, 2.a deltävlingen i Svenska Cupen.

Något flyt i simningen det har jag inte, men cyklingen gick kanonbra och löpningen fanns där. Jag fick liksom förra triathlontävlingen avgöra min placering med en spurt på slutet. Det resulterade i min första 2.a plats i Svenska Cupen=)

Jag är jätteglad över att löpningen fungerade och att knäet höll, även om det pep till lite. Att springa mitt första 10km pass sen mars månad på 42 minuter är jag väldigt nöjd med.

Segrade gjorde suveränen Jenni Nilsson och 3.a blev teamkamraten Elisabet Hökerberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar