11 augusti 2013

Svenska Cupen

axacupen

Nu är alla 4 deltävlingar avgjorda. Jag slutade på en 4.e plats i Cupen. Är jag nöjd? Jag vet inte riktigt, både ja och nej är mitt svar.

Till en början hade jag inga förhoppningar på några speciella resultat eller placeringar, men efter 5.e platsen på SM och 2.a platsen i Västerås så var jag väldigt överraskad och lite mer fokus och mål utforma sig i mitt huvud. Simningen skulle bli bättre och löpningen skulle bli snabbare.

I början av tävlingssäsongen hade jag alla förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb på tävling: inga höga krav på mig själv, en avslappnad attityd, mkt träning, mkt tid för återhämtning, sol och värme, medvind. Då är livet lekande lätt!


Under senare delen av tävlingssäsongen försvann lite av medvinden. Det finns så många bollar att hålla i luften. Arbete, familj, samboliv, kompisar, eget välmående, träning och tävling är ibland en svår ekvation. Man måste orka bli trött! Lade mer fokus på simträning och försökte trappa upp löpträningen. Men det hann aldrig riktigt lossna för mig under de två sista deltävlingarna i Cupen, och det blev heller inga framskjutna placeringar.

Men en 4.e plats totalt är trots allt bättre än vad jag förväntat mig från start. Och nu är det bara 3 veckor kvar till SM i medeldistans triathlon på Tjörn. Mitt huvudmål är att ta mig i mål. Givetvis kommer jag att göra mitt bästa för att stå på pallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar