3 november 2013

Drivkraft

There is a man with a hammer around every corner - defeat him!

Fy f-a-a-n vad förbannat jobbigt det är att cykla mtb. Idag blev det ett kort och intensivt pass på Billingen. Framåt, tugga, Tugga! Helvete! Hjulen släpper, cykeln stegrar, cykeln viker sig och det tar stop... Helvetes jävla skit! Orka!!! Det är så stört att känna att benen slutar fungera. Visst har jag kört mig helt slut på landsväg, men det går ju allt som oftast att fortsätta rulla framåt. På mtb så måste man fortsätta hålla tekniken och vara så pass stark att det går att trycka till i pedalerna i de tekniska partierna. Det är en fruktansvärd måillakänsla. Det känns som varenda ml kroppsvätska akut måste lämna den sura kroppen.

Med andra ord är det en kul utmaning att köra mtb! Jag blir så grymt imponerad av våra proffsåkare i mtb; Alexandra Engen och Jenny Rissved. Nu kan jag själv föreställa mig vilken urkraft och vilket mod dessa brudar har - hatten av till dem!

Jag inspireras gärna av andras drivkraft inom idrott. Det krävs medvetna uppoffringar, och det är skönt att veta att man inte är ensam om att känna en så stark övertygelse att satsa för att förverkliga en målsättning. Nu under veckans strapats i Älvdalen har jag inspirerats av rekryternas vilja att klara övningen "Aldrig Ge Upp". Jag har även tagit del av kollegan Emelie Lundbergs satsning inom atleticfitness. Vi gjorde ett eget litet Crossfit Camp på övningsfältet. Jag var dock inte lika övertygad om att träna även klockan 04.30 på morgonen...men jag förstår drivkraften hos henne. Jag kan själv blicka tillbaka på de otaligt många gånger jag själv har gett mig ut med pannlampan mitt i natten för att hinna träna under övning. Nu är det inte så att jag själv helt har slutat med dessa "knasigheter", men just den här tiden på året har jag kunnat ha en mer avslappnad attityd då tävlingarna ligger relativt långt fram i tiden. Kika gärna in på Emelies blogg http://emelilundberg89.myshowroom.se/ för att följa hennes satsning kombinerat med en yrkeskarriär inom Försvarsmakten!


  #Orkablitrött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar