22 oktober 2013

Det rullar på

Jobba, rehab, simma, cykla, äta, sova och ibland blir det lite löpning...


Ungefär så här och i denna prioritetsordning ter sig mitt liv just nu. Jag jobbar med ett gäng (ca 140st) rekryter som nu är i sluttampen av sin GMU (grundläggande militära utbildning). Senare i veckan drar vi iväg norrut på deras slutövning: Aldrig Ge Upp, det kommer att vara snö och kallt, det kan t.o.m bli en pers för mig som inte gillar väderlek under 12 plusgrader, för att vara exakt.

I övrigt så är det mycket fokus på rehab/styrketräning - en sista seriös ansats att få bukt med mitt krånglande vänsterknä. Det blir 2-3 renodlade rehabpass och ca 2 pass funktionell styrka. Tränar främst uthållighetsstyrka, rörlighet och balans, övningarna heter sumobrottaren, kaktusen, skridskoåkaren, snöskottaren, bergsklättaren - ja ni hör ju hur funktionellt
det låter! Det är skitjobbigt och grymt kul=). Varje dag ska dessutom de förbaskat tråkiga excentriska benövningarna göras 3*15st, för att få in detta i vardagen så att det blir gjort, har jag tagit den tjocka boken SoldF till hjälp att ha under hälen, och stridshjälmen alternativt ett kroppsskydd i famnen för att öka belastningen på knäsenan...

 
I övrigt så är det de 2 simpassen per vecka tillsammans med Skövde Triathlon som gäller. Det nya som händer är att jag har börjat cykla MTB! Livsfarligt roligt! Har aldrig förstått hur jobbigt detta kan vara, blir helt skönt slut i huvudet, betongbenen gör sig också till känna. Måste passa på att lyfta fram Skövdes fantastiska berg Billingen (www.billingen.nu)  med suveränt många roliga MTB-vägar. Harvade i fredags eftermiddag runt i 2,5 över berget, och då finns det fortfarande väldigt mycket mer att utforska. Efter 3veckors skumpandes på MTB så har jag iaf kommit över den största fegheten och kör över spångar, färister, äckligt branta utförskörningar mm. Tro tusan att man lyckas hålla sig på hjul då, men när man kommer hem så vurpar jag på platt asfalt utanför huset...lite pinsamt faktiskt!


Snart är oktober slut, och november tar vid - då börjar nästa äventyr!



                                          Ibland luftas racern också, Svarvarebacken upp!


                                                             Coolpistol #heminredning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar