2 januari 2014

DAG 02

Eftersom det är sommar härnere och över 30 grader varmt så får vi gå upp ganska tidigt och träna.
De mest driftiga cyklisterna drar iväg kl 05.30, men vår smärtgräns är satt till 06.30. Solen skiner redan då men det är avsevärt mycket svalare. Idag cyklade jag, Jens och Camilla till Franschhoek. Ut ur Stellenbosch fick vi attackera en ganska lång stigning och jag höll på att avlida, urk vad det sved i benen! Men jag vet att dessa första pass måste genomföras (genomlidas) och sen släpper det. Förövrigt så kändes det faktiskt redan efter halva passet mkt bättre. Det är inte helt ovanligt att man går upp något kilo i början på ett träningsläger, kroppen brukar inse att mer blodvolym behövs och ökar på produktionen. Jag har dessutom haft en rejäl släng av influensan före jag drog ner hit så jag känner mig ur form främst pga det.

Eftersom det är så varmt så längtar jag efter att simma bara för svalkans skull:) Det blev ett teknikpass efter cyklingen med tema balans som jag har fått av bästa simcoach Lotta Kellander (www.simtraning.se). Dagens utmaning heter "bakvänd Ketchup" (catch-up...) - skitsvår övning tyckte jag! Du simmar med en arm i taget och rörelsen startar och slutar vid höften (crawl). Avslöjade totalt min obalans i vattnet...

Eftersom jag var lite trött under cykelpasset och inte hann njuta så mkt av utsikten så tog vi på eftermiddagen bilen och åkte samma väg, ut till Tokara vingård. Inte helt fel att avsluta dagen med vinprovning:)

Före ketchup så tar man ju först köttbullar och spaghetti. Grundövningarna för simning- att hitta flytläget heter just så:) Det är Lottas roliga pedagogik och därför bjuder jag på några bilder där teammate Elisabet förevisar:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar