1 januari 2014

DAG 01

Jag vaknar upp den 1 januari 2014 utvilad och med en skön magkänsla. Äntligen semester!
Jag och Jens har åkt ner till Sydafrika på en träningsresa kombinerat med att utforska vingårdar, restauranger, natur och djurliv. Vi bor i Stellenbosch utanför Kapstaden.

Idén att åka till Afrika föddes under priscermonin vid SM Triathlon på Tjörn. Jag kände mig lite besviken över att ha underpresterat på tävlingen och hade ett sug efter revansch; att få göra något ordentligt och inte halvdant. Under de rätta förutsättningarna så vet jag att jag kan utvecklas enormt mycket bättre. Och vid just detta tillfälle träffade jag Camilla Lindholm, segrarinnan av SM på Tjörn. Vi satt och pratade i samband med prisutdelningen om allt möjligt. Jag fick intrycket av att detta var en väldigt glad och trevlig person. Inte nog med det så är hon grym på duathlon och triathlon - hon har vunnit VM i duathlon 2 ggr och var 4.a på EM i triathlon 2013. Camilla kläckte rättfram ur sig att vi borde hänga med henne till Sydafrika och träna i januari - och ja, varför inte svarade jag! =)

Så nu är vi alla på plats i Sydafrikas främsta vindistrikt. Boendet är jättefint, stora lägenheter som ligger nära till det mesta. Möjligheterna till träning är kanon, inom 800m så finns bl.a. 4st simbassänger. Det är dessutom nästintill billigare att äta på restaurang än att handla i affären- knasigt lyxigt=)

Vi landade in här på nyaårsafton och startade år 2014 på restaurang tillsammans med Jennie Stenerhag (svensk elitcyklist som bor här) och hennes kille. Jag och Jens tog därefter sovmorgon eftersom vi hade varit vakna i nästan över ett dygn pga resan hit. Så idag, den första "riktiga" dagen på plats och den första dagen av år 2014 så har vi haft det riktigt bra. Efter en ganska sen frukost så packade vi upp och satte ihop cyklarna. Sen drog vi iväg och bl.a. simtränade i en utomhus 50.a. Strålande sol med +30 graders värme i luften gör att det typ omöjligt att frysa.

 Det bästa med att vara bortrest så här är att jag inte känner någon som helst stress, det finns ingen "nästa tid" att passa och det går att leva här och nu. Vi njuter därmed i fulla drag och fortsättning följer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar