16 januari 2014

Simträning i ändlös pool

Så himla roligt och så jäkla bra! Via en kontakt så fick vi möjlighet att genomföra en simanalys och träning på Velocity Sports Lab, Kapstaden. Blev filmad från alla möjliga vinklar och med direkt feedback.
Tänk om jag hade möjlighet att träna på det här viset regelbundet... Känslan i poolen kan närmast jämföras med att simma i öppet vatten - lite skvalpigt, och motströmt. Det gällde att pinna på för slirade man på armtagen åkte du bakåt. Det var lärorikt att själv se hur jag simmade, det fanns en spegel i botten och coach instruerade från sidan. Det framkom inte direkt några nyheter kring vad jag behöver förbättra, vilket är ett kvitto på att Lotta K och Jocke B har koll på vad jag behöver träna:) Stora fördelen med denna träningsmetod är dock att jag själv direkt kunde se skillnaden! Coachen var även väldigt bra på att instruera och förklara. Kommer förhoppningsvis att hinna simma ytterligare ett pass före vi åker hem till Sverige:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar