20 januari 2014

Vi har smygtävlat

Vi fick veta att det skulle vara en triathlontävling nu i söndags, 2 dagar innan... Kollade upp det och bestämde oss för att köra, för skojs skull! :) Jens behövde dock 32h betänketid, och sen gick han in i väärsta tävlingsmode. Det är ganska kul att höra hans snack då:)
Val de Vie Estate Triathlon, olympisk distans.
Vi fick gå upp kl 04.00 (extremt tidigt!), registrering skulle ske 05.15 och sen gick första start 06.30. Anledningen är förstås att det blir för varmt senare på dagen. Val de Vie är ett riktigt lyx-ställe. Gigantiska hus, stallar och fullt med hästhagar då man spelar polo där.

Det var jättevarmt i vattnet så det blev simning utan våtdräkt, och det gillar ju jag (flyter nästintill lika bra utan). Det var en trixig simning, 8st bojjar att runda och dessutom var banan för lång. Jag höll ihop det bra första halvan men sen blev jag trött;  har inte uthålligheten i simningen för tillfället. Vi hade ju inte tänkt oss att tävla före avresa, så ingen av oss hade tävlingsdräkt, tempocykel eller annan specifik utrustning. Men det gjorde inte så mkt såhär offseason;)

Cyklingen gick på en jättefin och snabb bana, det var verkligen en bana att dunka tempopedal på! Trots det så körde jag relativt snabbt på min linjehoj, vilket kändes positivt. Sprang sen hyfsat bra, benen var dock gelé men överfartsträningen på "anti gravity" löpbandet har gjort lite magi.

Kom 4.a totalt i min tävlingsklass och Jens överlevde han oxå, han hamnade strax under mitten i resultatlistan. Målgången var häftig! Jämte en hästpolomatch.

Efter tävlingen så var vi skittrötta resten av dagen, värmen och att gå upp tidigt gjorde oss helmosiga. Men vad gör väl det, vi har ju semester och en afternoon tea på det gjorde susen.

Imorgon blir det jävlar i havet! Jens har bokat in oss på ett äventyr och jag är skitskraj...skriver tillbaka om jag överlever!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar