18 maj 2014

Proffsdebut och inlagd på sjukhus

Öj, vilka spännande saker jag har varit med om senaste veckorna. Tiden på Mallorca har varit helt fantastiskt kul! Jag stormtrivdes tillsammans med Team Snabbare, det har varit bra träning och väder. Det var jätteroligt att köra min första Ironman 70,3 tävling. Tiden efter tävlingen var inte lika rolig. Blev inlagd på infektion då jag var helt sänkt av campylobacter.
Hela veckan med förberedelser och genomförande av tävlingen finns beskrivet på bloggen Proffsliv http://city.kinnekullehalsanvardcentraler.se/proffsliv.aspx

Kort och gott så gjorde jag en bra prestation. Jag kom 12.a i proffsklassen:) tiderna för respektive gren är helt ok, simningen var jättebra, i cyklingen hade jag förväntat mig mycket mer och löptiden är oxå ok, med tanke på att jag blev tvungen att gå lite.

Symptomen för sjukan fanns redan före start. Men jag tänkte att det var nervösmage och när det är tävling är jag ganska duktig på att sudda ut det kroppen signalerar. Vilken tur att jag ändå höll ihop allt och kunde flyga hem i söndags. Fick dock be om alvedon på flygplanet och Jens mötte som en gentleman upp i Köpenhamn och körde hela vägen hem till Skövde. Sen mådde jag än mer pyton i ett dygn hemma. I måndags hade det gått för långt och jag kände att det här kan jag inte vända själv, fick inte i mig någonting och hade så ont i magen. Om värkar när man föder barn är värre kommer jag aldrig att skaffa barn!

Vi åkte in till akuten. Jag fick hjälp direkt. Hade 90 i vilopuls och 39,5 graders feber, då tyckte jag ändå febern hade släppt - låg med dunjacka, flera filtar och med mössa på... I två dygn på infektionsavdelningen blev jag uppladdad med vätska, antibiotika och smärtstillande. Personalen på sjukhuset var jätteduktiga och jag blev verkligen väl omhändertagen!

Nu mår jag bra. Jag har haft skrattkramp i helgen:) Jag har så sakteliga hängt med Jens och min bror som är nybörjare på mtb. Man får inte skratta åt någon som ramlar! Men det har sett så hysteriskt roligt ut. Vi får tacka helt suveräna cykelbutiken Racerdepån som lånat ut fräsiga 29-tummare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar