4 maj 2014

Team Snabbare Mallorca

Solvärmen är 20 grader plus, havet bjuder på behagliga 18 grader och sällskapet är väldans trevligt. Lever, äter, tränar och vilar som ett proffs, kan jag ha det bättre tro?


Vilken tur vi haft med vädret hemma i Sverige före jag drog hit till Mallorca. Jag är redan acklimatiserad:) Det är bra, är på plats och laddar inför tävlingen Mallorca Ironman 70,3 den 10 maj. Tydligen säger arrangören att det är deltagarrekord, över 3000 startande. Det ska bli spännande! Igår provcyklade jag tävlingsbanan vilket är 90 km lång. Jag älskar banan då den är tekniskt utmanande, framförallt med en bergspassage som innebär en ihållande backe på 2 mil uppför och därefter fin serpa utför. Cykelbenen känns fantastiskt starka.

Det finns lite fjärilar i magen då jag kommer att ställa mig på startlinjen i proffsklassen. Tjejerna däri är grymma - bland de bästa i världen på långdistans triathlon. Jag har inte satt upp något resultatmål för tävlingen utan är här för att pröva mig själv i förberedelser, hitta tävlingsform samt se hur jag står mig i jämförelse med internationell elit.

Tyvärr så kunde inte min sambo Jens följa med på resan. Men jag är verkligen inte ensam då jag reser med Team Snabbare och bor med triathlonproffset Emma Graaf (segrarinnan SM långdistans 2013).
Den hårda och som mest tidskrävande träningen är redan gjord före jag reste hit. Därför har jag det väldigt behagligt här och jobbar enbart med att förvalta det jag redan har byggt upp.

I nästa vecka måndag till söndag kommer jag att blogga för en portal som heter Proffsliv. Där kan ni få följa mig dag för dag och mitt genomförande av tävlingen:) Jag kommer imorgon att lägga ut en länk så att ni hittar dit!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar