27 april 2014

Försvarsmaktens breddläger i Triathlon & Löpning

Från onsdag till söndag har jag varit på träningsläger i Halmstad på Lv6. Det har varit kanonväder, mycket bra träningspass och ett härligt umgänge på ca 30 triathleter och löpare. Kan troligtvis ha varit deltagarrekord (?) för detta återkommande breddläger, som framförallt är till för nybörjaren som vill prova på och förhoppningsvis bli aktiv i Försvarsmaktens löp- och triathlonsektion.

Jag hade visst glömt bort hur vacker staden är från att jag pluggade där i två år på Militärhögskolan år 2007-2008. Hela Halmstad med omnejd blomstrar fullkomligen och Galgberget var helt magiskt vackert. Är det verkligen sommar redan undrar jag? "Back in the old times" som kadett har jag ju tillbringat några dygn på skjutfältet Märstocka utanför Halmstad, men jag reflekterade aldrig över vilka fina cykelvägar som finns därikring. Vi blev en mindre avstickargrupp som förlängde en redan pågående långtur och blåkörde på tempohojjarna där, grymt kul och slitsamt=)

I övrigt så har träningspassen varit ledarledda och alla oavsett träningsnivå har varit med. Jag tycker att det är jättekul att träna så många tillsammans, det inspirerar! Dessutom blev jag grymt imponerad av de nybörjare som direkt hängde med ut på en cykeltur på över 2h och körde skitbra i klunga. Kan det vara så att vi är disciplinerade militärer och därför fungerar så snabbt...?

På dessa 4 dagars träning har det för egen del blivit i runda slängar 5h simning, 6h cykel, 2h löpning och 2h styrka. Mervärdet har dock varit alla nya bekanta och framförallt det nytillkomna gänget damer!

Detta läger rundar av mina förberedelser inför kommande Ironmantävling 70,3 (halvironman) på Mallorca 10 maj. Jag känner mig helnöjd och kommande vecka är fokus återhämtning, därefter blir det att tagga till på riktigt inför tävlingen :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar