15 september 2014

Vinst i STAR; Stockholm Adventure Race

Premiären i Multisport med både ny utrustning och ny lagkamrat inleddes på bästa tänkbara vis, med en seger:)
Vi aktiva i Team Försvarsmakten Multisport (TFM) tänkte som så, att bästa sättet att kicka igång Försvarsmakten Elitsatsning med oss är att börja med en tävling.

Jag var fasiken nervös och på riktigt lite skakig före start - hur skulle detta gå egentligen? Visste förstås att teammate Fredrik Ringström är en mycket duktig och erfaren multisportare men hur skulle jag klara av att hålla mig kvar i den ranka surfskin eller våga cykla de mest tekniska partierna? Och hur skulle vårat samarbete fungera i en tävlingssituation?

Jag hade inställningen överlev. Fredrik visade det sig trodde högre om oss än så... Starten gick och vi satte av i ett högt tempo. Tänkte för mig själv att vi lugnar väl ner oss om ett tag...men det blev först när vi korsade mållinjen, 3h 22min senare, hehe. Vi gick upp i ledning bland mixlagen direkt och uttökade tydligen sakta men säkert hela vägen. Prolog (2km löpning) paddling - orientering - paddling - mtb orientering - avslutande orientering. Grymt kul var det!

Jag har massvis kvar att lära inom Multisport och det här var en rolig början på äventyret!




Fotograf: Mattias Allared



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar