25 maj 2013

Jag hade en plan, jag höll den och jag vann!

Kinnekulle Cyclassic (elitmotion) 122km

Först och främst, för att stilla er alla som har varit så omtänksamma (och oroliga) det senaste. Jag genomförde en läkarundersökning i veckan för att följa upp min hjärnskakning - det neurologiska ok. Fick dock röntga nacken, men det visade inget fel, men musklerna är fortfarande lite stela. Mina sömnsvårigheter har även gett med sig. Så återigen, jag får röra på mig utifrån egen förmåga.

Jag hade förväntat mig att tävlingen skulle bli jobbig. Men det var ju sjukt jobbigt!. Jag brukar flyga av som en vante när herrar junior startar med oss damer, idag startade vi tillsammans med herrar elit... Jag trodde först det var fel på bakväxeln, men jag låg på tyngsta och matade på av bara helskotta första km. Inte hållbart, backa tillbaka - jag ska inte gå för hårt första 4milen hade jag ju tänkt. Fältet bröts ganska snart upp, jag visste inte riktigt var övriga damer befann sig men jag och Linda Linhart från Skara Ck hamnade tillsammans med en klunga på ca 10 man. Vi hade ett bra flöde i klungan. Vi körde efter ett tag ikapp framförvarande dam, Marika från CK08.

När vi hade ca 5 mil kvar så började det ryckas en del i klungan, men jag höll mig kall (= jag var lite för trött). Utstickarna kördes vi dessutom ikapp gång på gång. Med ca 3 mil kvar så forcerade vi den långa backen uppför Kinnekulle, det var kräkkänsla hela vägen! Och där lade jag in mitt lilla extra... Upp på toppen var vi 4 stycken, övriga damer var bakom. Mina vader krampade, lårmusklerna krampade och ländryggen krampade. Jag har aldrig tidigare haft så mycket kramp! Men vad mer kan man göra än att trampa på så att krampen inte får fäste? Och det var ju precis det vi skulle göra, kriga de sista 2milen in till mål=)

Så komiskt att det blev vi triathleter (en av oss föredetting..) som intog pallen=) Å, prispengar fick vi, gud så välkommet! Lite tråkigt att vi damer inte fick ta del av spurtpriserna och bergspriset...

Imorgon väntar en sjuhelvetes ny dag. Jag har fått instruktion från tränaren att äta ordentligt för att inte bonka imorgon. "Ät gärna godis, glass, drick läsk!" Hur många kan hantera sånt numera? =)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar