20 juni 2013

Cykel SM Tempo Åstorp


Under uppvärmning tillsammans med Elisabet Hökerberg.
Hur gick det då?
Jaa ni, jag gav allt jag kunde och är nöjd med min egen insats. 27, 9km avverkades runt och över söderåsen med en fin utförskörning -60km/h i tempobågen och det blev till att "hålla tungan rätt i mun". Sista milen gick på en väg rakt ut ur stan till en vändpunkt och tillbaka. Tyckte att kroppen och framförallt benen kändes hyfsade, men det blev en del syrakänningar och det var inga spralligt pigga ben denna dag.

Jag är inte nöjd med min placering. 17.e plats av 34 damer. Jag önskar att jag vore bättre. Men men, det är ju heller inte helt rätt att jämföra sig själv med proffsen. Jag snittade ca 39km/h. Emma Johansson som vann i utklassningsstil hade 44km/h i snitt. Grymt kul att Lisa Norden kom 2a och att ytterliggaren en triathlet; Eva Nyström kom tight därefter på en 4e plats.

Jag vet att jag i nuläget inte har så mycket att spela med på en damelittävling i cykel, men det är förbannat roligt! Stämningen inför start, sammanhållningen bland klubbkamraterna gör det väldigt roligt att bara vara på plats.

Nu blir det fortsatt laddning inför lördagens linjelopp. Som den triathlet man innerst inne är så innebär det en hel del simning och löpning mellan pedaltrampen.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar