29 juni 2013

Dricker flädersaft och renoverar


Gick från högsta växel sista dagarna på jobbet, inklusive helgtjänst, till SM cykel och rakt in i en förkylning.

Hade det gått att undvika?
Kanske...lätt att vara efterklok. Men med en sambo som man lever med 24h som först blev sjuk, och så en kraftinsats på tempo-sm gjorde nog att alla virus och bakterier blåste rakt in genom mitt öppna fönster. Sen det klassiska att man slappnar av när semestern startar då händer det ju också att folk blir sjuka. Förjäkla surt är det.

Förkylningen ledde till att jag missade både SM linje och SM långdistans triathlon. Det svider lite i ögonen. Jag har aldrig haft hosta tidigare men denna förkylning satte sig även på mig i lungorna. Därför har det klokt nog inte blivit någon träning på ett par dagar. För att hålla tankarna på något annat så har jag istället gjort tusen andra saker som jag annars inte hinner med. T.ex. en dag på Ikea mellan träningarna är i vanliga fall "dödsdumt". Men nu har jag haft all tid i världen att pyssla hemma.

Sjukdagar innebär att orka:
* först och främst, gå upp först 09.30 och det första jag gör är att titta på desperate housewives.
*gå på Ikea en hel dag
* bygga en hylla, och dessutom måla hela skiten
* sälja saker på blocket
* rensa garderober på kläder
* shoppa
* besöka Racerdepån och pimpa cykeln (görs även när man är frisk=))
* surpla flädersaft över tiden för det gör mig glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar