21 april 2014

Övning ger färdighet

En triathlet bloggar mkt när det går bra och sällan när det går sämre, alternativt ingenting när det verkligen är fullt upp. Senaste tre veckorna har stämt in på det sistnämnda och i nuläget stämmer det in på det förstnämnda.
 Före påsk var jag iväg på en längre övning uppe i Värmland. Det var rekryternas berömda slutövning AGU (aldrig ge upp). Alla rekryter kämpade grymt bra och inte en enda gav upp vilket jag tycker är väldigt imponerande särskilt utifrån vädrets förutsättningar. Snöblandat regn och ett ensamdygn krävde skarp överlevnad.

Jag själv gick som skjutledare och agerade B-styrka. Det var långa dygn och mkt stå, gå och ålandes i skogen. Det är svårt att träna enligt specificitetsprincipen för triathlon under dessa förhållanden... Ur ett yrkesperspektiv var det suveränt! Vi själva fick träna oss i soldatkunskaper. Svettigt kul! Jag hade dessutom över tiden T-värk from Hell efter att ha hängt med min kollega Emelie Lundberg på diverse träningspass sen kväll och i gryning. Lyckades själv även pussla in ett löppass på 17km och ett cykelpass runt skjutfältet (ja jag hade packat med en cykel...).

Direkt efter hemkomst efter övning bjöd min fantastiska sambo Jens på ett spa dygn på Lundsbrunn. Grymt välbehövligt! Jag laddade batterierna ordentligt med god mat och att bara finnas till.

Min påskhelg sedan har faktiskt spenderats utan släktingar och hemma i Skövde. Jag har kört ett eget träningsläger för att ladda på bästa sätt inför den stundande tävlingssäsongen. Det var inte helt svårt i detta underbara väder att logga inte mindre än 4h träning varje dag. Jag har t.o.m. lyckats med att få cykelbränna:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar