17 juni 2014

Military Triathlon Championship Biddinghuizen, The Netherlands

Det är roligt att tävla och en av de bästa metoderna att höja nivån; att tävla sig i form.
I förra veckan tävlade jag i en militär triathlontävling på olympisk distans i Holland. Jag körde samma tävling för 2 år sedan och såg fram emot att komma tillbaka. Tävlingen har en jätterolig bana och gemytlig inramning. Tävlingsplatsen är på en stor skridskobana; flervarv med stora loopar och grymt kul att dunka tempohoj på. Vi deltagare bor tillsammans och det är grillparty och orangea färger överallt.

Inom ramen för den internationella tävlingen hölls även de nationella Holländska militära mästerskapen. Jag tror att vi totalt kan ha varit ca 60st totalt på startlinjen i den olympiska klassen. Alla frenetiskt vevandes med armarna för att runda första boj 200m ut i vattnet...

Tävlingen gick hyfsat bra resultatmässigt. Trots att det var grötigt i simningen så hittade jag ett bra flow. Jag cyklade starkt upp mig till 3.e plats. Jag pinnade på i löpningen allt jag orkade för att hålla min placering in i mål, de två ryskorna framför mig kunde jag inte rå på. Det var stressande att vid varvningen höra att en tjej bakom sprang snabbare och började komma ikapp. Coach Axelsson skrek på mig att bita i och jag själv gav mig käftsmällar för att inte vika ner mig. 300m före mål blev jag dock omsprungen. Suck, jag försökte hänga på men det bara gick inte (en pissigt fruktansvärd kräkande känsla!) Slutade 4a i mål.

Jaja, surt att jag inte orkade hålla undan men jag får väl se till det positiva, att detta iaf innebär en formförbättring efter magsjukan, och det är ju skönt att känna så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar