5 augusti 2014

Fullträff i Göta Kanal Triathlon Och SM medeldistans

Triathlon har varit extra kul den senaste tiden. Jag har dock inte orkat dela med mig av händelserna  i text och bild för däremellan har jag njutit alternativt lagt energi på att börja jobba igen. Skövdes lokala tidningar har dock haft bra koll:)
Efter att ha harvat mtb i några veckor och nästan dödat benen inför och under Xterra så blev det återhämtning, kan kallas "formtoppning"... Fast det var nog mer omedvetet än medvetet eftersom jag var så trött och kände mig nästan sjuk veckan efter Xterra. Var tvungen att vila helt enkelt. Sedan väckte jag kroppen åter genom att köra en sprint; Göta Kanal Triathlon. Var osäker på hur formen var inför för start, men väl på signal så fanns en grym power och jag bara öste. Jag förvånade mig själv över tiderna och hur bra det kändes. Och jag hade jätteroligt! Och jag vann! Och jag blev tvåa totalt!



Sedan hade jag en vecka på mig att förvalta formen inför SM medeldistans i Jönköping. Det blev en varm tävlingsdag med ett välmeriterat startfält och en tekniskt utmanande bana. Förutom simningen där jag kände mig bitvis totalt lost så gjorde jag ett kanonlopp. Det hände det som jag vill att det ska kännas på tävling; tryck i benen, öppna lungor, hög energinivå, starkt huvud och glädje. Från en 9.e plats kämpade jag mig i mål på en 4.e plats. Och jag har aldrig varit så glad tidigare som för en fjärde plats. För utifrån mina förutsättningar så fick jag ut allt jag kunde ge. Och då är jag nöjd.



Jag har varit sliten efter SM och trött i en hel vecka. Det har till stor del även berott på att jag börjat jobba igen efter semestern. Heldagar i skogen med soldatutbildning i denna värme (som jag gillar skarpt!) är krävande. Efter tre jobbdagar så stöp jag i säng och stensommnade 20.00 så nog var jag bra trött.

Nu får vi se hur det går den här veckan. Till helgen väntar ytterligare en tävling, en 70,3 i Polen. Frågan är om det går att hitta kraften igen? Vi får väl se, kul ska det bli iaf :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar